Efektywność kampanii e-mailingowych zależy od takich czynników jak optymalnie przygotowana kreacja, odpowiednie targetowanie, intrygujące treści adekwatne do zainteresowań odbiorców i prawidłowe ułożenie schematu wysyłek. Warto zapoznać się z poniższymi wskazówkami, by poprawić skuteczność wysyłek i osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedaży.
Jak szybko wysłać mailing?

Wysyłanie newsletterów

przy wykorzystaniu platformy Beemail jest bardzo proste i intuicyjne. W głównym menu wybieramy zakładkę ‘Lista wysyłek”, a następnie w prawym górnym rogu klikamy button ‘Dodaj wysyłkę’. Teraz w trzech szybkich krokach możemy zdefiniować nową kampanię.

Jej przygotowanie rozpoczynamy od wprowadzenia tytułu, nazwy nadawcy oraz zwrotnego adresu e-mail, który będzie widoczny dla odbiorców. Wykorzystując wbudowany kalendarz możemy określić dokładną datę i godzinę rozpoczęcia wysyłki. W tym miejscu zdecydujemy też o przeprowadzeniu testów A/B oraz dodajemy mailing do jednej z uprzednio zdefiniowanych kampanii.

W drugim kroku wybieramy bazy do wysyłki mailingu oraz możemy nałożyć na nie rozbudowane filtry. Warto pamiętać, że skuteczny mailing to taki, który dotrze z odpowiednim przekazem do właściwych odbiorców. Dlatego filtrowanie odbiorców jest ważnym elementem wszystkich zaawansowanych kampanii e-mail marketingowych.
Teraz możemy już zabrać się za tworzenie naszego newslettera. Zwykle zaczniemy od zaimportowania spakowanego ZIPem pliku HTML. Następnie możemy dowolnie modyfikować i zmieniać jego treść, kolorystykę, dołączone do niego grafiki i wykorzystane linki. Możemy też dodać załączniki w dowolnym formacie oraz przygotować niezależną treść tekstową dla odbiorców, którzy nie chcą otrzymywać wiadomości w formacie HTML. Z czasem nabieramy wprawy i

tworzenie newsletterów

nie powinno nam zająć więcej jak kilka minut.

Wysyłka mailingu powinna zostać poprzedzona przeprowadzeniem testu. Możemy wykorzystać w tym celu okno znajdujące się poniżej edytora i wpisać tam swój własny adres e-mail. Wysyłka newslettera testowego może być także przeprowadzona do uprzednio zdefiniowanych grup odbiorców.

W ostatnim kroku widzimy podsumowanie przygotowanego przez nas mailingu wraz z potwierdzeniem danych nadawcy, tematu wiadomości, baz odbiorców i godziny, w której zacznie się wysyłanie naszego newslettera.  Warto w tym miejscu sprawdzić kreację za pomocą spam-testu oraz zweryfikować poprawność przygotowanego przez nas kodu HTML. Jeśli jesteśmy zadowoleni z efektów możemy rozpocząć wysyłanie mailingu.


Mamy nadzieję, że zgromadzone tu materiały posłużą w przygotowaniu jeszcze skuteczniejszych kampanii mailingowych. Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek pytania skontaktuj się z nami. Możesz też założyć darmowe konto, by przekonać się jak w praktyce wykorzystać zdobytą tu wiedzę.
Z powodzeniem używane przez:
Gadu-Gadu
Bankier.pl
Empik.com
Media Markt
ING
Projekt i wykonanie: