Efektywność kampanii e-mailingowych zależy od takich czynników jak optymalnie przygotowana kreacja, odpowiednie targetowanie, intrygujące treści adekwatne do zainteresowań odbiorców i prawidłowe ułożenie schematu wysyłek. Warto zapoznać się z poniższymi wskazówkami, by poprawić skuteczność wysyłek i osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedaży.
Jak wybrać system mailingowy?
Choć na polskim rynku co chwila pojawiają się nowe programy do mailingu to wybór tego właściwego wcale nie jest sprawą prostą. Obecnie dostępnych mamy już kilkadziesiąt systemów, które dość ciężko jest ze sobą porównać. Generalnie każdy

program mailingowy

pozwala utrzymywać bazę adresową, posiada wbudowany edytor służący do tworzenia i modyfikacji newsletterów oraz raportuje efektywność poszczególnych kampanii. Czym wobec tego kierować się dokonując wyboru? Na jaki system zdecydować się, by

wysyłanie newsletterów

było czystą przyjemnością?

Po pierwsze funkcjonalności. Choć wydawać by się mogło, że najlepszy będzie ten program do wysyłania mailingu, który ma ich najwięcej, to nie zawsze tak jest. Przede wszystkim im więcej funkcji tym bardziej skomplikowanie jest korzystanie z systemu. I dotyczy to każdego programu, nie tylko tego służącego do wysyłania masowych maili. Dlatego warto zastanowić się z których rozwiązań będziemy korzystać. Jeśli naszym celem jest cotygodniowe wysłanie newslettera to darujmy sobie zaawansowane triggery lub filtrowanie odbiorców. Gdy myślimy o poprawieniu efektów sprzedaży to zwróćmy uwagę na kwestię analizowania konwersji i retargetowania, a odpuśćmy sobie wysyłki wiadomości SMS. Nie istnieje bowiem jeden program do mailingu, który zapewnia najwyższy poziom wsparcia we wszelkiego rodzaju działaniach. Powinniśmy jednak myśleć przy tym przyszłościowo i umieć przewidywać w jakim kierunku będą zmierzały nasze kolejne aktywności. Dzięki temu nie będziemy zmuszeni do zmiany systemu, gdy przyjdzie nam wysyłać nowego rodzaju mailing bądź newsletter. W tym celu warto przygotować check-listę funkcjonalności, a najlepiej kompletny dokument zapytania ofertowego.

Wybierając program do wysyłki newsletterów koniecznie powinniśmy też upewnić się  jaki sposób jest on wspierany. Chodzi zarówno o zapewnienie jego bezawaryjnego działania, jak i szybkości reagowania na wszelkiego rodzaju zgłoszenia. Ze względu na ciągłe rozbudowy i dodawanie nowych funkcjonalności każdy program do masowej wysyłki maili narażony jest na pojawianie się określonych rodzajów błędów. Musimy być na to przygotowani, jednak ważne jest zarówno ograniczenie ich ilości (np. poprzez dokładne testowanie wprowadzanych rozwiązań) jak i czas ich usunięcia (ograniczony do maksimum kilku godzin). Sprawdźmy zatem zawczasu szybkość odpowiedzi na zgłoszenia i możliwość uzyskania pomocy, nawet poza standardowymi godzinami pracy.


Ostatnią kwestią, na którą powinniśmy zwrócić uwagę wybierając program do wysyłania masowych maili, jest  jego intuicyjność. Gdy patrzymy po raz pierwszy na nasz nowy system już w ciągu kilku pierwszych sekund możemy stwierdzić jak łatwo będzie nam wysłać z niego swój pierwszy newsletter. I choć intuicyjność jest oczywiście kwestą indywidualną to istnieje szereg rozwiązań ułatwiających  na co dzień obsługiwać nasz nowy program. Mowa tu m.in. o walidacji, łatwości przechodzenia pomiędzy kolejnymi krokami czy w końcu o systemie wskazówek i podpowiedzi. To właśnie te elementy odróżniają nawet najbardziej zaawansowany skrypt do mailingu i profesjonalną platformę do prowadzenia komunikacji opartej o pocztę e-mail.

Dopiero kiedy przeanalizujemy wszystkie powyższe kwestie możemy mieć pewność, że wybrany program pozwoli nam przygotować i wysłać taki mailing, który sobie wcześniej założyliśmy. W innym przypadku będziemy niestety  musieli przygotować się na zmianę, która choć sama w sobie nie jest kosztowna to wymaga sporo czasu i zaangażowania.
Mamy nadzieję, że zgromadzone tu materiały posłużą w przygotowaniu jeszcze skuteczniejszych kampanii mailingowych. Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek pytania skontaktuj się z nami. Możesz też założyć darmowe konto, by przekonać się jak w praktyce wykorzystać zdobytą tu wiedzę.
Z powodzeniem używane przez:
Gadu-Gadu
Bankier.pl
Empik.com
Media Markt
ING
Projekt i wykonanie: