Efektywność kampanii e-mailingowych zależy od takich czynników jak optymalnie przygotowana kreacja, odpowiednie targetowanie, intrygujące treści adekwatne do zainteresowań odbiorców i prawidłowe ułożenie schematu wysyłek. Warto zapoznać się z poniższymi wskazówkami, by poprawić skuteczność wysyłek i osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedaży.
Jak zaplanować mailing reklamowy?
W zależności od celów jakie chcemy osiągnąć poprzez nasze działania e-mail marketingowe kluczowe wydaje się umiejętne połączenie wysyłek do własnych i do zewnętrznych baz adresowych. Podczas gdy komunikacja z pozyskanymi już raz subskrybentami pozwala nam wzmacniać ich lojalność wobec marki i zachęcać do kolejnych zakupów to

mailing reklamowy

jest doskonałym narzędziem służącym dotarciu do zupełnie nowych konsumentów. Jak go umiejętnie wykorzystać, by uzyskać najlepsze efekty?

Przede wszystkim powinniśmy zacząć od wyboru takiej bazy adresowej, która będzie najlepiej odpowiadała naszym potrzebom. Na rynku funkcjonuje wiele firm oferujących dotarcie do określonych grup odbiorców. Warto przyjrzeć się sposobowi, w jaki budowały one swoje bazy. Jeśli bowiem baza powstała na bazie prostego konkursu to zwykle nie powinniśmy oczekiwać rewelacyjnych wyników z prowadzonych do niej wysyłek. Może być ona wykorzystana jednak do mailingów zasięgowych charakteryzujących się niskim kosztem zakupu. Analizując wskaźniki klikalności (CTR) nieco lepiej prezentują się bazy portali, takich jak Onet.pl, Wp.pl czy Interia. Znajdujący się w nich odbiorcy regularnie korzystają ze swoich skrzynek pocztowych założonych na owych portalach, więc w większości bazy te są bardzo aktualne. Najlepszych efektów możemy oczekiwać wysyłając mailing reklamowy do wąsko sprofilowanych baz zbudowanych przez wortale tematyczne. Oferują one zwykle swoim użytkownikom możliwość otrzymywania bezpłatnego newslettera, a w zamian wymagają wyrażenia zgody na otrzymywanie również reklam. W ten sposób możemy dotrzeć z naszym mailingiem do osób o bardzo ściśle sprecyzowanych zainteresowaniach. Bazy takie często sprzedawane są przez pośredników, jakimi są sieci reklamowe. Łączą one zwykle podobne bazy w większe pakiety, tak więc warto skorzystać z ich doradztwa.

Zlecając wysłanie mailingu reklamowego warto dopytać o takie kwestie jak częstotliwość wysyłania mailingów do danej bazy adresowej (zwykle im częściej wysyłane tym mniej skuteczne są poszczególne kampanie) oraz o sposób dbałości o jakość bazy adresowej (częstotliwość usuwania nieakatywych adresów e-mail). Zwykle nasza reklama będzie skuteczniejsza jeśli trafi do odbiorców o określonym profilu demograficznym. Warto więc zastanowić się czy może warto wysłać nasz mailing tylko do kobiet lub tylko do mężczyzn, albo targetować go po miejscu zamieszania (geotargeowanie). W niektórych przypadkach za taką usługę będziemy musieli dodatkowo dopłacić.

Ostatnim elementem jest kwestia rozliczeń. Wysyłka mailingu reklamowego może odbywać się w modelu CMP (płacimy za każdy tysiąc wysłanych maili) lub w modelach efektywnościowych (CPC, CPA). W tym drugim przypadku nie każdy właściciel bazy zgodzi się jednak, byśmy płacili mu wyłącznie za osiągnięte efekty. Możemy próbować przekonać go proponując przeprowadzenie wcześniejszych testów lub łącząc dwa modele rozliczeń.
Po zweryfikowaniu i uzgodnieniu wszystkich powyższych elementów pozostaje nam już tylko wybrać datę wysyłki i zadbać o to, by nasza reklama wyróżniła się spośród innych. Kreacja mailingowa może realizować wiele różnych celów, ale warto przy okazji zadbać, żeby zachęcała również odbiorców do pozostawienia w naszej bazie adresowej swoich adresów e-mail. Tym samym wykorzystując jeden mailing reklamowy osiągamy równocześnie dwa cele e-mail marketingowe.

Mamy nadzieję, że zgromadzone tu materiały posłużą w przygotowaniu jeszcze skuteczniejszych kampanii mailingowych. Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek pytania skontaktuj się z nami. Możesz też założyć darmowe konto, by przekonać się jak w praktyce wykorzystać zdobytą tu wiedzę.
Z powodzeniem używane przez:
Gadu-Gadu
Bankier.pl
Empik.com
Media Markt
ING
Projekt i wykonanie: