Efektywność kampanii e-mailingowych zależy od takich czynników jak optymalnie przygotowana kreacja, odpowiednie targetowanie, intrygujące treści adekwatne do zainteresowań odbiorców i prawidłowe ułożenie schematu wysyłek. Warto zapoznać się z poniższymi wskazówkami, by poprawić skuteczność wysyłek i osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedaży.
Program do mass mailingu
Zrealizowane przez Gemiusa badania dotyczące najpopularniejszych form marketingu interaktywnego wskazują, że to

masowa wysyłka maili

jest tym działaniem, które jest wśród obecnych na polskim rynku firm, najpowszechniejsze. Spośród wszystkich przedsiębiorstw, promujących się w jakikolwiek sposób w Internecie, aż 98% prowadzi z konsumentami komunikację przy wykorzystaniu poczty elektronicznej. Odsetek ten jest tak duży ze względu na fakt, iż do działań mass mailingowych zaliczane jest niemal wszystko, co związane jest z komunikacją e-mail. Nawet  wysyłka kilkunastu wiadomości do najbliższych znajomych przy, wykorzystaniu zwykłego programu pocztowego, zakwalifikowana zostaje do tej kategorii.

Z drugiej strony, firm wykorzystujących jakikolwiek profesjonalny program do mass mailingu jest w Polsce najwyżej kilkanaście tysięcy. Nawet jeśli dodać do tego autorskie skrypty to i tak okazuje się, że zdecydowana większość małych przedsiębiorstw wysyłając

mass mailing

używa przede wszystkim takich programów jak Microsoft Outlook czy Mozilla Thunderbird. Narzędzia te służą jednak przede wszystkim do prowadzenia indywidualnej korespondencji. Czy są w stanie sprawdzić się wtedy, gdy prowadzimy masowe wysyłki e-maili? Kiedy przestaje wystarczać zwykły program pocztowy i powinniśmy zastanowić się czy profesjonalna platforma e-mailingowa nie sprawdzi się lepiej?

Przykłady pomyłek polegających na wklejeniu w polu odbiorcy (zamiast w polu ukrytego odbiorcy) adresów wszystkich osób, do których zaplanowane zostało wysłanie korespondencji wciąż się niestety zdarzają. Jeśli taki e-mail trafi także do kogoś z konkurencji to wejdzie on w posiadanie wartościowej bazy danych. Nasze straty są niepowetowane i już w samym tym kontekście warto się zastanowić czy program pozwalający bezpiecznie wysłać każdy masowy mailing nie byłby dobrą inwestycją. Dziś praktycznie w każdej platformie mailingowej funkcja wstawiania w polu ‘do’ pojedynczego adresu odbiorcy jest standardem. Dlatego nawet przy niewielkich bazach adresowych warto ją wykorzystać.

Innym, wartym zwrócenia uwagi aspektem, jest konieczność zapewnienia odbiorcom prostej możliwości rezygnacji z otrzymywania dalszej korespondencji. Wymaga tego polskie i europejskie prawo, a przede wszystkim oczekują tego, wyczuleni na kwestie spamu, odbiorcy. Niemal każdy program obsługujących mass mailing posiada możliwość automatycznego wstawienia w rozsyłanych newsletterach linku do rezygnacji. Wyklucza to ludzkie błędy związane z odznaczaniem odbiorców, którzy napisali do nas z prośbą o wypisanie ich z naszej bazy. Mail z linkiem do rezygnacji wygląda też dużo bardziej profesjonalnie niż taki, w którym prosimy o ‘odpisanie na podany adres w temacie wpisując NIE’.

Wraz ze wzrostem ilości odbiorców rośnie też zasadność wykorzystania programów pozwalających wysłać masowe wysyłki. Wykorzystanie zewnętrznych serwerów o dużej przepustowości sprawi, że każdy mailing, nawet ten kierowany do kilkuset tysięcy odbiorców, dotrze do adresatów w ciągu kilku minut. Dodatkowo w statystykach będziemy mogli obserwować jego skuteczność, co pozwoli wyciągać wnioski na przyszłość i poprawiać kolejne kampanie. Jednak nawet przy niewielkich bazach adresowych w niektórych przypadkach może zależeć nam na informacji zwrotnej dotyczącej tego czy nasza wiadomość dotarła i została przeczytana przez konkretnego odbiorcę. Przykładem może być mailing kierowany do kilkunastu dziennikarzy bądź liderów opinii. Ich reakcje będą miały kluczowe znaczenie dla dalszego rozprzestrzeniania się naszego przekazu, a żaden standardowy program pocztowy nie przekaże nam takich danych.

Obiegowa opinia mówi, że wysyłając mass mailing powinniśmy wykorzystać dedykowany do tego celu program dopiero wtedy, gdy nasza baza adresowa zawiera przynajmniej kilkuset odbiorców. Analizując jednak powyższe argumenty widać, że chcąc prawidłowo obsługiwać nawet te małe listy adresowe warto skorzystać z któregoś ze stworzonych w tym celu systemów.

Mamy nadzieję, że zgromadzone tu materiały posłużą w przygotowaniu jeszcze skuteczniejszych kampanii mailingowych. Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek pytania skontaktuj się z nami. Możesz też założyć darmowe konto, by przekonać się jak w praktyce wykorzystać zdobytą tu wiedzę.
Z powodzeniem używane przez:
Gadu-Gadu
Bankier.pl
Empik.com
Media Markt
ING
Projekt i wykonanie: